sobota 13. června 2015

Přijímačky a Anglie už za pár

Přijímačky mám úspěšně za sebou. Hurá :). Nakonec jsem své rozhodnutí ohledně školy trochu
obměnila. Obor nicméně zůstal stejný. Rozhodla jsem se, že by byla škoda nevyužít mé angličtiny a odhodlala se ke studiu v angličtině. Taky z vyprávění mnoha kamarádů vím, že pokud člověk nestuduje přímo angličtinu, tak se tomu studiu angličtiny už ve škole tolik nedá a člověk pak toho hodně i zapomíná, což by byla velká škoda.

Škola je pořád v ČR - v Praze. Jen všechny přednášky, zkoušky atd. budou anglicky. Už u přijímaček bylo hodně zajímavých lidí, mluvících různými jazyky a já jsem z toho byla nadšená. Neskutečně se těším na všechno nové - nové prostředí, nové lidi, nové zkušenosti a zážitky a hlavně budu pracovat na sobě a splním si další ,,sen". Nečekám, že to bude jednoduché, ale to by mě ani nebavilo.
Anglicky vyučované obory jsou v ČR placené. Překvapilo mě, že na státních školách to stojí dvakrát tolik a i více než na některých soukromých školách.

Soukromá škola versus státní
Nemám možnost porovnávat. Soukromé školy v ČR z doslechu nemají moc dobrou pověst. Přitom v Americe ty nejlepší školy, kde rodiče chtějí dostat své děti, bývají právě soukromé a ještě si školy vybírají, jestli ty děti vůbec přijmou - už od základky.
Myslím, že v naší společnosti se pořád najdou lidi, kteří si myslí, že když za to ten člověk platí tak všechno udělá a dostane bez práce. Slyšela jsem, že na některých školách to tak vážně je, ale ta kterou jsem si vybrala na mě působí seriózně.
Každopádně rozhodla jsem se do toho jít, ať si říká kdo chce co chce. Nikdy jsem nad soukromou VŠ  v ČR nepřemýšlela. Proto jsem se toho snažila, co nejvíce zjistit a co nejvíce najít - která je nejlepší, co od toho čekat apod.


Anglie
Nevím, jak ten čas utekl tak rychle, ale v pondělí už letím. Jsem zvědavá, jaké to tam bude :). Budu tam pracovat celé léto a nejspíš i část září a vydělávat na školu, bydlení v Praze atd. Držte mi palce. Další článek bude už teda z Anglie.


Have a great summer!


3 komentáře:

  1. Tak ať ti to vyjde a těším se na další článek :-) Užij si léto v Anglii :-)
    Katka

    OdpovědětVymazat
  2. Soukrome skoly v Cesku jsou absolutni tragedie. Nemaji zadnou uroven. Staci zaplatit skolne a clovek je prijaty, bez jakychkoliv znalosti. Myslim, ze bude jeste dlouho trvat, ze si vybuduji povest jako ty v USA. Jak pises, tady (mineno v USA( jsou ty soukrome prave ty nejlepsi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přijatý možná je, ale ne na každé se dokáže udržet. A musím podotknout, že hodně zapomínáme na to, že dokonce na některé státní školy se přijímačky taky nedělají nebo jsou směšné.. Kolik znám lidí, co studují nějakou státní VŠ, kde to mají hodně jednoduché. Proto jsem se naučila nesoudit školy (v ČR) podle státní/soukromá. Myslím, že některé obory na státních školách jsou úrovní ještě horší než ty na některých soukromých. Celkově české vysoké školy jsou pozadu a i ty státní se s americkými vůbec nemůžou porovnávat. Je to smutné, ale je to tak.

      Vymazat